搜尋此網誌

2010年7月25日星期日

我就是失業救濟金的其中一條“寄生蟲”:把你的收入排掉

我就是失業救濟金的其中一條“寄生蟲”:把你的收入排掉
I am one of the "parasites" on unemployment benefit who is draining your income

Topic started on 23-7-2010 @ 04:03 AM by Muckster

I've seen many people lately refer to those on Benefits as "lazy drop outs" and "bums"
我已見到很多人最近指那些領取救濟金的為“懶惰趕出校的”和“流浪乞丐”
I've seen many people crying about how social security is a parasite that feeds off of their hard work...
我已看到很多人吵鬧,闐關於社會保障如何是一寄生蟲,滋生於他們的辛勤工作...
I've seen people threaten to leave the jobs and join the people on social so that, they too, can have the "easy" life.
我已看到人們威脅要離開工作崗位,和加入失業救濟金大軍,因此他們亦可以有“輕鬆”的生活。
I find this really upsetting... you people have no idea what you are talking about...
我覺得這真沮喪...你們一大班人不知道你們在說什麼...

For 20 years i have worked... Spent time working as a builder, a chef, worked in a warehouse, and eventually ended up in IT. I have NEVER had problems finding work and have an excellent CV (Resume)
我已工作了20年來...用時間工作為一位建造者、廚師,在貨倉工作,並最終在IT行業。我找工作從來沒有問題和有一份出色的履歷(簡歷)
However, last year i was made redundant...
不過去年我被迫裁員 ...
No problem, i thought, i will soon find work even in the current environment... I am skilled, have experience as a manager, good references etc... Easy!!
沒問題的,我想,我會很快找到工作,即使在目前的環境中 ...作為經理我有技術、有經驗,有良好的記錄等等..容易!
I had paid into a mortgage protection scheme... i received a semi decent payout from work... should be ok...
我已付款入一項按揭保障計劃 ...我從工作收到不俗的遣散費...應該沒問題 ...
For the first four months i didn’t even sign on... thought i could go it alone, using my redundancy and savings, I didn’t want to be a drain on the system...
在首4個月我甚至沒有受聘簽約 ...以為我能孤軍奮戰,用我的遣散費和儲蓄,我不想成為系統上的一處排水...

In just less than a year of searching i have had just 3 interviews... Every month moves my bank account deeper into the red... The money received from my redundancy is long gone... Every month i have the usual arguments with my mortgage protect people... Their payments are ALWAYS late...
尋找工作剛少於一年,我已祇有三次面試 ...每一個月移動我的銀行帳戶,紅色更深入 ...從遣散收到的錢早已用完...每個月我與按揭保護人都有如常的爭論...他們的付款總是遲到...
"Sorry sir, but we need this form counter signed by a manager from the job centre"
“對不起,先生,但我們這表格需要就業中心的經理背書”
"sorry sir, but we have lost you form"
“對不起,先生,但我們已經丟失你的表格”
"sorry sir, but we have not received any letter"
“對不起,先生,但我們還沒有收到任何信件”
etc...
等等...

Every day i sit at my PC and send off applications, make phone calls, contact potential employees...
每一天我坐在我的電腦和發出申請、打電話、聯繫有潛質的僱員 ...
I have not limited myself to IT Management roles (although i did at first)
我已沒有局限自己在IT的管理角色(雖然最先我咁做)
Do you realise how demoralising and depressing it is for a man who was manager 25 people and commanded a salary of almost 40K a year to be rejected for jobs on minimum wage?
你認知到它是如何令人洩氣和沮喪,給一個人他曾是25人的經理 ,和擁有一份 40K一年的工資,被拒絕在最低工資的工作?
I have put the word out to friends that i am available for employment and asked that they make me aware of any positions, that may be available, but they have all said the same thing...
我已經把消息傳達給朋友,我隨時可以就業和請求他們幫我留神任何職位,那可能有位提供的,但他們全都說著同樣的東西...
"of course i will mate, but my company is losing people at the moment"
“我當然會老友,但我的公司在這時刻正在減人手”
And the thing that really gets me?? The jobs i cannot apply for because of ridiculous changes made to legislation requiring licensing and training!!!
而真正捉到我的東西是什麼??我申請不來的工作是由於荒謬的法例更改,要求牌照和培訓!
I wanted to apply for a job as a Gardner... but needed a sprayers license.
我想要申請一份Gardner的工作 ...但需要一個噴灑者牌照。
www.pesticides-safety-training.co.uk...


Then i thought i could do a bit of minicabing to make ends meat... but no... i need a PCO license which costs £298...
然後我想我可以做一點小型的士駕駛...但不 ...我需要一個PCO牌照,它的費用是298英鎊 ...
www.tfl.gov.uk...

Then thought about maybe doing some security work... but this time it’s a SIA licence at around £135
然後想到也許做一些保安工作...但這次它是一SIA牌照約135英鎊
www.get-licensed.co.uk...

This is a joke.... I know how to spray plants... it’s not rockets science... and even if i didn’t it is something you could show someone in less than 10 minutes.
這是一個笑話 ....我知道如何噴灑植物...它不是火箭科學 ...和即使我沒有,它是一些東西在少於10分鐘你可以顯示給人看的。
I know how to drive.... i know how to get from point A to point B... While i understand that cab drivers need to be regulated to prevent sex offenders and criminals taking advantage of the public... Should it REALLY cost £298 to get registered???
And i know how to stand on a door and look out for bad guys...
我知道如何駕駛 ....我知道如何從 A點到B點 ..雖然我明白出租車司機必須被監管,以防止性罪犯和罪犯向市民趁火打劫...它應否真的要索價 £ 298登記???
而且我知道如何站在門口並小心壞人 ...
These are all jobs where you could be given on the job training with little fuss and maybe spend £10 or £20 pounds on a licence...
這些全都是工作你會在職業培訓上被提供,和也許花10英鎊或20英鎊在一個牌照...
When you working, £135 doesn’t sound like a lot of money... But for me it’s the difference between feeding my kids or watching them starve...
當你在工作,135英鎊並不聽來像很多錢 ...但對我來說,它的分別是在餵養我的孩子或看著他們挨餓之間 ...
I have even asked the jobcentre if they could help with the cost for one or more of these licences... The answer? No!!

A friend of mine who work in HR has told me that the last job they had available received 300 applications for 1 position... They received so many that they didn’t even look at most of them... simply picked 10 at random and chose from there!!!

Being on Social is demoralising... it makes me feel less of a man, that i cannot feed my family and have to go cap-in-hand to the government for help...

But without it, myself and my family would be on the streets starving. This last year has humbled me and forced me to look at things differently.

Sure... you get your social drop outs in the dole queue... I’ve seen the long termers who have no intention of working...

But i also see a hell of a lot of similar people to myself trying to explain what they have done to search for work to a spotty teenager behind a desk, who has your family’s welfare in his hands, and not long been out of school.

For those of you who think social security is nothing but a drain on your precious incomes... try and spare a thought for people like me... and in turn i will spare a thought for you, and hope you never have to experience it personally in order to learn this life lesson!

Peace

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread596432/pg1

沒有留言: